Friday, January 1, 2010

Berwajah Baru

PC baru...masih dara...plastik pun masih belum tanggal.

Tak sabar rasanya untuk memulakan sesi persekolahan...apa tidaknya, kami akan dapat menggunakan Makmal Komputer yang telah diperbaharui.

Bermula dengan pemasangan pelayan, diikuti dengan pemasangan CCTV, dan baru-baru ini PC pula telah siap dipasang. Sebanyak 42 buah PC baru sedia untuk berkhidmat kepada warga SKSM.

Dalam lawatan saya beberapa hari yang lepas, juruteknik iaitu En. Zool Helmi yang kecil molek dan ciut itu sibuk pula memanjat tangga untuk mengecat dinding.

Ahhh...bumbung juga turut diganti...dengan alasan terlalu berat dan boleh runtuh, bumbung telah diganti dengan zink...lebih ringan dan nampak lebih selamat.

Cuma....PC nya masih beroperasi menggunakan Windows XP...harapan saya agar PC menggunakan Windows 7, nampaknya tak kesampaian...tak apalah janji boleh guna thumbdrive.

Ok...harapan saya kepada guru-guru dan pelajar SKSM, gunakan kemudahan ini dengan sebaik yang boleh....gunalah dengan cara yang betul. Semoga harapan kementerian untuk membestarikan P&P akan berjaya...tambahan pula Ustaz Nizam sebagai penyelaras bestari dah tak sabar-sabar lagi nak buat perkembangan staf hasil dapatannya berkursus bestari tahun lepas.....he...he...he.

En. Zool Helmi Juruteknik Komputer berkerja keras untuk menyiapkan tugas mengecat di dalam makmal....cayalah zool, sibuk rupanya...patutlah blog dah lama tak update.

Bumbung yang baru diganti dengan zink...

No comments: