Saturday, January 23, 2010

SK Seri Makmur Diserang....

Fuh yooo..baca tajuk je dah rasa kecut. Bukan apa...sebenarnya pada pagi Jumaat yang hening itu bersamaan 22 Januari 2010..SK Seri Makmur telah diserang oleh segerombolan Pegawai Pelajaran Daerah Sabak Bernam.

Baru saja saya ingin menyelak akbar Sinar...telefon berdecit... Cikgu pesanan dari Puan Hajjah Rohaini GPK HEM...datang segera ke sekolah kerana Pegawai PPD hendak pantau Data SMM. Tanpa berfikir panjang, lantas saya pun mencapai Thumbdrive data smm dan terus bermotosikal ke sekolah. Ingatkan nak copy data ke Laptop GPK Hem...tapi hampeh betul ...laptop kokak tu tak boleh baca program...grrrrmmmmnya...

Terus balik..ambil laptop...tukar baju Tshirt ke baju kemeja...dari kasut capal ke kasut kulit....kena pakai baju rasmi...nak mengadap PPD. Sesampai je di bilik guru..pegawai PPD bahagian data terus panggil...mengadaplah saya dengan pegawai yang memang dah lama saya kenal iaitu En. Zakiuddin bin Abdul Hamid. Saya ditanya beberapa soalan yang berkaitan dengan data smm. Tak sampai lima minit dah selesai....he...he..LEPAS...LEGA...

Lepas tu sembang kami lebih tertumpu kepada aktiviti pengakap...hemmmm...maklumlah kami berdua adalah Penolong Pesuruhjaya Pengakap Daerah Sabak Bernam. Tumpuan cerita lebih kepada kesibukan tugas yang menyebabkan kami tiada masa untuk menumpukan kepada aktiviti NGO itu. Ada kemungkinan kami akan mengundurkan diri daripada jawatan tersebut dan memberi peluang kepada muka-muka baru, dengan harapan Pergerakan Pengakap akan lebih aktif melaksanakan pelbagai aktiviti....

No comments: