Sunday, November 29, 2009

Temerloh Waterfront


Setelah beberapa hari bercuti di Temerloh...anak - anak sudah mula menampakkan kebosanannya. Yalah...berperap je di dalam rumah, sudah tentu membuatkan mereka mati kutu. Di Temerloh ni asyik hujan je...jadi tak dapat nak berjalan - jalan.
Apa pun pada petang tadi saya sempat membawa anak-anak bersiar-siar di Temerloh Waterfront. Gembira terpancar di wajah mereka. Dikesempatan ini juga saya membenarkan mereka menimba pengalaman menaiki bot penambang. Dengan bayaran RM20.00 mereka telah dibawa bersiar-siar menaiki bot menyusuri sungai Pahang dan sungai Semantan.
Oleh kerana Temerloh Waterfront ini terletak di pertemuan Sungai Pahang dan Sungai Semantan, jadi arusnya agak deras...tambahan pula keadaan air sungai yang agak dalam selepas hujan.
Anak-anak juga dapat melihat sendiri kehidupan penghuni rumah rakit. Di zaman serba maju ni, masih terdapat keluarga yang hidup di rumah rakit. Tapi jumlahnya mungkin sudah berkurangan. Yalah nasib manusiakan... mereka terpaksa kerana tidak mempunyai tanah...ataupun mereka memang selesa hidup begitu.


Rumah rakit yang masih terdapat di Temerloh,



No comments: