Monday, June 21, 2010

Pupuslah Spesies Kita...


21 Jun 2010, Hari ini sedang saya menghabiskan masa rehat di makmal komputer, saya terdengar sayup-sayup ngomelan Ustaz Nizam iaitu Penyelaras Bestari SK Seri Makmur....Pupuslah spesies kita, katanya. Lantas saya pertanya, Kenapa?

Oh...rupa-rupanya, Ustaz Burhanuddin Bahari bakal meninggalkan kami semua. Beliau telah mendapat surat pertukaran ke Daerah Gombak. Ya..la, kalau begitu memang spesies lelaki akan pupus di SK Seri Makmur...sebab baru tiga minggu lepas Ustaz Khozyn pindah...dan hari ini Ustaz Burhanuddin pula pindah.

Walau apapun, kami mengucapkan selamat jalan kepada Ustaz Burhan di atas perpindahan ini. Walaupun hasratnya hendak kembali ke negeri kelahirannya..Kelantan tidak tercapai, namun sekurang-kurangnya perpindahan ke Gombak sedikit memudahkannya berulang-alik ke Kelantan.

Ya..la...memang perit rasanya, jika terpaksa berjauhan dengan isteri. Beliau bertugas di Selangor, manakala isteri pula bertugas di Kelantan. Dah lebih setahun beliau terpaksa berulang-alik. Bukan sedikit masa, tenaga dan kewangan yang terpaksa dikorbankan.

Akhirnya didoakan agar Ustaz Burhanuddin sentiasa cemerlang dan dapat melaksanakan tanggungjawab sebagai pendidik dengan gembira dan ceria.

No comments: