Sunday, July 11, 2010

Sambutan Hari Keluarga SK Seri Makmur,2010


Sambutan Hari Keluarga SK Seri Makmur telah diadakan pada 10 hingga 11 Julai 2010. Pada tahun ini Lumut Country Resort telah dipilih sebagai lokasi sambutan. Sebanyak 31 keluarga telah menjayakan program yang dilaksanakan oleh Badan Kebajikan Guru dan Kakitangan SK Seri Makmur (BERKAT). Turut serta ialah keluarga PN Hajjah Hasnah iaitu Guru Besar yang baru sahaja memulakan tugas di sekolah ini.





Perjalanan pergi bermula dari SK Seri Makmur itu dilakukan dalam bentuk konvoi. Sepasukan polis trafik Cawangan Sungai Besar bermurah hati memberi bantuan bagi melicinkan perjalanan yang bermula pada pukul 10.30 pagi itu. Sebanyak 6 lampu isyarat telah diharungi tanpa sekatan lampu merah.Emmm..best juga buat pertama kali dalam hidup pemanduan kami diiringi oleh polis trafik, walaupun hanya sehingga ke sempadan Selangor Perak sahaja. Terima kasih diucapkan kepada pegawai yang bertugas pada hari tersebut.


Pelbagai aktiviti telah dijalankan sepanjang kami berada di Lumut Country Resort. Bagi anak-anak, tiada yang lebih menyeronokkan selain daripada bermandi manda di dua buah kolam yang terdapat di situ. Tidak kurang ada rakan-rakan yang mengisi masa senggang dengan mengunjungi Jeti Lumut sambil membeli-belah hasil laut dan melihat pemandangan indah feri-feri yang berulang-alik ke Pulau pangkor.


Pada sebelah petang pula, aktiviti sukaneka telah dijalankan. Oh..sungguh meriah sekali. Pelagai gelagat dapat disaksikan. Suasana santai ini dapat mencapai objektif program iaitu untuk merapatkan hubungan antara ahli keluarga SK Seri Makmur.




Senaman poco-poco yang disertai oleh sebahagian besar keluarga sungguh mengujakan. Walaupun dibuat dalam keadaan santai...namun, lelah juga dibuatnya...lebih-lebih lagi kepada rakan-rakan yang telah memanjat usia.


Apa-apa pun saya dapati, sambutan pada kali ini mencapai sasarannya. Walaupun ada sedikit kekurangan atau ketidakpuasan..itu semua adalah asam garam yang pasti ada dalam apa-apa aktiviti pun. Tahniah dan syabas kepada semua yang terlibat dan juga AJK Pelaksana terutama kepada Pengerusi Berkat En. Azman dan orang kuat yang bertungkus-lumus menjayakan program ini iaitu En. Rahimuddin Mohamad.


Apa kata tahun depan kita ke Bandung ke..Sipadan ke...atau ke Pangkor pun boleh. Tahniah....pada semua yang menjayakan Sambutan Hari Keluarga SK Seri Makmur 2010. Semoga pada masa akan datang lebih ramai keluarga yang akan turut serta.

No comments: