Thursday, October 14, 2010

Jamuan Hari Raya 2010


14.10.2010, Khamis : Telah berlangsung program jamuan hari raya. Jamuan ini dianjurkan oleh PIBG dan Badan Kebajikan Guru SK Seri Makmur. Walaupun program ini telah lama dirancang, akibat pelbagai kekangan waktu, maka akhirnya dapat juga dilaksanakan pada hari ini, walaupun Syawal telah berlalu. Yang penting semangat Syawal yang menitik beratkan hubungan silaturrahim di antara warga SK Seri Makmur terus dapat dirapatkan.

Program yang bermula pada pukul 12.00 tengah hari ini sebenarnya bukanlah semata-mata untuk jamuan sahaja tetapi ia boleh dikatakan program 4 dalam 1. Ia itu jamuan hari raya, meraikan warga yang berpindah, meraikan warga yang akan menunaikan fardu haji dan juga mendoakan kejayaan warga yang telah menjalani sesi temu duga agar memperoleh kejayaan.

Di samping warga sekolah, turut memeriahkan majlis ini ialah pegawai-pegawai dari Jabatan Parit Dan Taliair Sabak Bernam yang merupakan bapa angkat SK Seri Makmur. Turut hadir ialah mantan Guru Besar SK Seri Makmur Pn. Hjh Sariah bt Sidek serta suami.






No comments: