Thursday, October 28, 2010

Pendidikan Berteraskan ICT


'Pendidikan Berteraskan ICT' itulah tema bagi Karnival ICT Daerah Sabak Bernam. Program ini dianjurkan oleh Pejabat Pelajaran Daerah Sabak Bernam dengan kerjasama Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia serta Pusat Kegiatan Guru Daerah Sabak Bernam.

Program ini berlangsung dari 29 Oktober hingga 31 Oktober 2010, bertempat di Dewan Seri Bernam, Sungai Besar, Selangor. Semua masyarakat khususnya pendidik dan pelajar di daerah ini dijemput hadir ke program terbuka ini.

Program ini dilaksanakan bertujuan memberi pendedahan dan membuka minda pelajar serta masyarakat setempat mengenai perkembangan teknologi maklumat dan komunikasi (ICT).

Bagi memeriahkan karnival yang diadakan itu, pelbagai aktiviti dan pertandingan telah disusun antaranya, persembahan interaktif multimedia, klip video, PC Assemble, pertandingan mini cyber fusion, explorace ICT dan pertandingan mewarna untuk Prasekolah.

Pengunjung yang hadir turut berpeluang memenangi cabutan bertuah yang menyajikan pelbagai hadiah menarik untuk dimenangi.

Marilah kita meluangkan masa bersama-sama membawa ahli keluarga di hujung minggu ini ke karnival tersebut. Semoga apa yang diharapkan program yang dilaksanakan ini akan memberi impak sebagaimana yang diharap oleh pihak penganjur.

No comments: