Thursday, December 31, 2009

Orientasi Murid Tahun 1- SK Seri Makmur


Hari ini, 31 Disember 2009 telah diadakan aktiviti Orientasi Murid Tahun 1 dan Perjumpaan Ibu Bapa Murid Tahun 1 2010.

Saya dan isteri turut membawa anak ketiga iaitu Muhammad Firdaus untuk mengikuti aktiviti tersebut. Oleh kerana saya diberikan tugas untuk mengagihkan buku teks kepada murid Tahun 1 Kecubung, jadi segala urusan pendaftaran anak dan perjumpaan ibu bapa saya serahkan kepada isteri.

Sehingga hari ini, sebanyak 215 borang SMM telah dikembalikan kepada saya, jadi ini bermakna seramai 215 orang murud Tahun 1 akan memulakan persekolahan di SK Seri Makmur pada tahun ini. Sebanyak 6 buah kelas untuk Tahun 1 telah dibuka iatu Zamrud, Delima, Nilam, Kecubung, Topaz dan Baiduri. Anak saya telah ditempatkan di kelas 1 Topaz.

Pelbagai kerenah dapat dilihat pada hari pertama ini...masih ada yang menangis, tapi taklah ramai...mungkin budak ni tak sekolah tadika kut.

Bagi murid tahun 1, hari ini merupakan pengalaman pertama mereka berada di alam persekolahan formal...rasa gementar masih ada... masing-masing duduk di kerusi dan tak berani untuk bergerak ke sana - sini. Eleh, saya yakin lepas seminggu...hemm masing-masing akan menunjukkan kehebatan dan keheroan yang dipendam pada hari ini.

Ibu bapa menemani anak masing-masing di dataran perhimpunan.

Guru kelas Tahun 1 sibuk melaksanakan tugas...mendaftarkan murid-murid kelas masing-masing

Daftar dulu...baru boleh masuk kelas.

Hai Daus ...boring je nampaknye...

Murid Tahun 1 ditempatkan di kelas yang ditetapkan...senyap tak berani nak bergerak...eles seminggu je tu...

No comments: