Thursday, December 24, 2009

Percutian Terakhir ...2009

A..ha..inilah hotel penginapan kami sekeluarga, Marina Cove Lumut, Teluk Batik.

Setelah berminggu-minggu bercuti di rumah... ha, hari ini saya nak bawa keluarga bercuti di Teluk Batik. Sebab apa Teluk Batik menjadi destinasi saya... sebab anak-anak suka berkubang lah. Kalau bercuti ke tempat tak de air, jawabnya merungut ajelah sepanjang dalam kereta...itu le bebudak yang duduk di taman perumahan...asyik nak cari air untuk berkubang je tahunya.

Tepat pukul sebelas saya memulakan perjalanan ke utara...sampai di Seri Manjung..pukul 12.30 tengah hari...makan di restoran kegemaran...restoran ini di perkenalkan dek Cikgu Mahyudin SRJK C Yoke Kuan... bila kami berkursus di Coral Bay Pangkor... restoran inilah tempat kami makan tengah hari...harga dan rasa ...ok la.

Saya cuba mencari hotel yang sesuai... aaa haa..kereta pun dicornerkan ke Marina Cove...sebab ada taman tema...Marina Water Park...memang sesuai untuk anak-anak bermandi - manda.

Petang itu saya membawa anak-anak bermandi manda di Marina Water park...kena bayar wee..RM7 seorang...boleh mandi sampai kecut dan merah biji mata. Puas mandi, saya membawa pula anak-anak ke Lumut Waterfront. Dapatlah menikmati keindahan di situ sambil melihat feri-feri ke Pulau Pangkor silih berganti membawa penumpang...oh dah banyak berubah rupanya suasana di Lumut ni...kedainya dah tersusun dan cantik. Makan malam di Lumut dan membeli barang-barang untuk dibawa pulang...biasala kalau ke Lumut ini keropok berasaskan ikan , sotong dan udang mesti beli punya...tak ketinggalan ikan bilis mata biru dari Pulau Pangkor...mesti beli punya...woo harga dah mencecah RM40 lebih sekilo.Balik dari Lumut terus ke Teluk batik...jalan-jalan cari makan...

Malam dah kepenatan...anak-nak beriya-iya nak mandi kolam pada waktu malam. Ya, la asyik tengok je bebudak berkubang dari balconi. Tapi saya pujuk, supaya mandi esok pagi. Makanan ringan yang di beli di Lumut dah habis dimakan dek anak-anak.. tak dapat nak bawa balik. Anak-anak tidur lena...dalam kesejukan hawa dingin....kesihan baru rasa tidur dalam bilik sejuk.

Selepas sarapan...oh kena bayar lagi untuk dua orang sebab hanya empat orang sahaja yang dapat sarapan percuma...Selepas sarapan anak-anak pun bermandi manda di kolam. Mandilah puas-puas, bukan senang kauorang nak mandi di hotel ini. Tengah hari terpaksa pergi ke Teluk Batik kerana anak-anak nak lagi makanan ringan...terpaksa lah pulak pergi ke sana...tak jauh sangat, cuma dalam satu kilometer je.

Di Marina Cove...pembinaan masih terus berjalan...kelihatannya chalet-chalet ala pohon palma seperti di Dubai dan Tanjung Lalang masih dalam pembinaan. nanti kalau dah siap ha..boleh lah cuba duduk...

Geramnya tengok air kolam...tak sabar nak mandi..he..he..he..opp syabar belum check in lagi..

Berehat di tepian kolam renang di Marina Cove

Berendam bersama anak-anak di kolam air masin di Marina Water Park.. di sini lebih selamat tanpa pukulan ombak.

Pemandangan di Marina Water Park

Merakam kenangan di Balconi Marina Cove

Menikmati hembusan bayu di Lumut Waterfront

Anak-anak merakam kenangan di Teluk Batik

No comments: