Friday, April 2, 2010

Detik 2 April 1966

Detik 2 April 1966 - ketika aku menangis keseorangan, di sekelilingku terdengar keriuhan keriangan daripada kedua ibu bapaku serta abang dan kakakku. Mereka begitu teruja menyambut orang baru yang mendapat nombor keahlian yang ke-7.

Detik 2 April 2010 - Ketika ini usiaku telah memanjat ke-44 tahun. Ini bermakna aku semakin hampir untuk menuju ke arah-Nya Tuhan Rabul Jalil. Sesekali ku cuba menoleh ke belakang...menggamit memori yang telah ketinggalkan...ah, penuh dengan suka dan duka. Selama 44 tahun yang kulalui...kecuba menghitung-hitung bekalan yang bakalku bawa. Aduh...rasanya belum mampu untuk aku menuju ke sana...dengan bekalan yang kurasa masih tidak seberapa.

Tuhan....dibaki usia ini, kau bantulah aku untuk beristiqamah menurut segala suruhan-Mu dan meninggalkan segala larangan-Mu. Kau jadikanlah hidupku pada hari ini lebih baik dari semalam...dan esok akan lebih baik dari hari ini.

Tuhan, aku tidak layak masuk ke Syurga-Mu...tetapi aku tidak sanggup menahan siksa api Neraka-Mu. Ya...Allah, ampunkan dosa-dosaku.....

Ya..Allah, Ya, Tuhanku....janganlah Kau-biarkan aku tersungkur di pintu Syurga-Mu.

1 comment:

sonata anak kancil said...

Salam kenal cikgu & ziarah ke sini.


Selamat hari lahir ke 44...semoga sentiasa dirahmati Allah swt & ceria bersama keluarga