Saturday, July 24, 2010

Mengisi Masa ...Petang Sabtu

Petang Sabtu...24 Julai 2010, aku membawa keluarga ke Pesta Buku 2010. Jarak dari rumah ke Dewan Seri Bernam, hanya sekitar 2 kilometer. Tiba di dewan...sudah ramai orang yang berada di sana.

Kami meninjau-ninjau gerai jualan buku untuk mencari buku yang dikehendaki oleh anak-anak. Harga yang ditawarkan memang berpatutan dan ada buku yang dijual pada harga RM 1.00 sahaja. Selepas selesai membeli beberapa buah buku, kami pun meninggalkan kawasan pameran tersebut.

Kemudian kami singgah pula ke Dataran Tunggak Sepuluh. Satu majlis Perasmian Program 'Generasi Idamanan Negeri Selangor' sedang berlangsung. Di pentas utama...Dr Halimah Ali, Exco Pendidikan, Pengajian Tinggi dan Modal Insan sedang menyampaikan ucapan. Program ini dianjurkan oleh Kerajaan Negeri Selangor.

Kami melawat ke gerai-gerai pameran yang disediakan. Pelbagai gerai dari pelbagai agensi kerajaan dan swasta telah membuat pameran. Hadiran agak ramai. Anak-anak begitu asyik melihat jenis-jenis ayam 'selasih' yang dipamerkan di sebuah gerai. Memang jarang jumpa ayam jenis ini pada masa sekarang. Cantik dan berlainan daripada ayam-ayam yang pernah dilihat pada masa ini.

Selesai...kami keluar dari tempat program berlangsung. Ada juga kekawan lama yang saya jumpa. Saya membawa keluarga ke 'Arked Man' untuk mencari dan meninjau pakaian. Ada pakaian yang sesuai untuk anak-anak... terus beli untuk keperluan pada hari raya nanti.

Sebelum pulang...singgah di KFC untuk membasah tekak.

...Sabtu yang agak sibuk di Sungai Besar...mungkin ramai orang luar datang pada hujung minggu untuk membeli belah bagi menghadapi hari raya. Sungai Besar memang dikenali sebagai Syurga membeli belah terutama kepada kaum wanita...yang gilakan harga kain-kain yang agak murah....

1 comment:

sonata anak kancil said...

bila ade kelapangan beginilah bersama2 ahli keluarga...kami pun begini jugak...hujung minggu biasanya pergi jengok anak di asrama memantau @ melihat kemajuan pelajarannya