Saturday, March 6, 2010

Mesyuarat Agung PIBG SK Seri Makmur Kali Ke-35



6 Mac 2010 ( Sabtu) - Mesyuarat Agung PIBG SK Seri Makmur Kali Ke-35 telah berlangsung di Dewan Seri Makmur. Kehadiran ibu bapa yang agak lembab pada awalnya akibat hujan yang lebat agak merunsingkan AJK Pelaksana. Namun begitu apabila hujan semakin reda, maka kehadiran ibu bapa menjadi rancak dan akhirnya Dewan Seri Makmur dipenuhi oleh ibu bapa yang begitu komitmen terhadap kemajuan pembelajaran anak-anak mereka.

Mesyuarat kali ini dirasmikan oleh YB Puan Noriah binti Kasnon, Timbalan Menteri Tenaga Hijau dan Air Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air merangkap Ahli Parlimen Sungai Besar.

Mesyuarat kali ini telah mengadakan pemilihan di mana sebahagian AJK baru telah dipilih bagi menggantikan AJK yang lepas. Sepanjang mesyuarat yang berjalan lancar itu penglibatan ibu bapa amat memberangsangkan. Pelbagai idea, saranan, pandangan telah dilontarkan demi memajukan dan meningkatkan lagi prestasi sekolah.

AJK Pelaksana mengucapkan syabas kepada ibu bapa yang hadir dan amat prihatin terhadap perkembangan dan kemajuan pendidikan anak-anak. Semoga sikap seperti ini dapat diteruskan pada masa hadapan. Kehadiran hampir 300 penjaga berbanding 800 lebih penjaga SK Seri Makmur diharap dapat ditingkatkan pada masa hadapan. Ya..la..kata orang semakin ramai yang hadir...ditambah dengan kepelbagaian latar belakang...sudah tentu pelbagai idea dapai dicanai demi kemajuan sekolah. Apa-apa pun sekalung tahniah kepada AJK PIBG yang baru terpilih. Semoga sumbangan anda untuk kemajuan anak-anak akan mendapat ganjaran yang sewajarnya daripada ALLAH SWT.

Ucapan Pengerusi PIBG SK Seri Makmur, En. Halim bin Masri. Ucapan yang penuh pengharapan ini mendapat perhatian daripada ibu bapa. Dewan menjadi sepi .. apabila beliau mencurahkan pengalaman yang dilalui, iaitu kejadian kemalangan yang mengorbankan seorang murid Pendidikan Khas SK Seri Makmur berlaku di hadapan mata beliau sendiri. Justeru itu isu keselamatan telah menjadi topik utama beliau... dan menyokong sepenuhnya tindakan pihak sekolah melarang kenderaan ibu bapa masuk ke dalam kawasan sekolah.

Beliau yang membawa sendiri pelajar tersebut ke klinik berhampiran begitu hampa dengan sikap pemandu kenderaan yang berada di tempat kejadian yang agak berat untuk membantu mangsa untuk diangkat ke dalam kenderaan beliau. Lebih menyakitkan hati...apabila lebih ramai yang sibuk mengambil tugas sebagai wartawan daripada sibuk untuk membantu.

Ucapan Guru Besar Puan Hajjah Sariah binti Sidek, Guru Besar Cemerlang SK Seri Makmur. Ucapan yang mengambil masa yang agak panjang ini terpaksa dilakukan demi memberi kefahaman kepada ibu bapa tentang perjalanan sekolah dari pelbagai segi. Apa-apa pun tahniah diucapkan kerana SK Seri Makmur berada dikedudukan ke-500 daripada 7000 lebih sekolah rendah yang terdapat di seluruh Malaysia.

Ucapan Perasmian disempurnakan oleh En. Muslimin bin Yahya..mewakili YB Puan Noriah Kasnon.

Kehadiran kaum ibu terus mendominasi kehadiran kaum bapa. Ya..la..kan nama IBU tu berada di hadapan nama BAPA..jadi ibulah yang kena datang... bapa nak masak di rumah kan..kan..kan..


Antara kaum bapa yang hadir.

Hai..guru lelaki ni pun turut mengadakan mesyuarat berasingan di Taman Kemahiran Hidup. Dah penat mengikuti ucapan di dewan agaknya.

No comments: