Thursday, March 4, 2010

Mesyuarat Pemimpin Pengakap PPM Sungai Besar



24 Februari 2010 (Rabu) Bertempat di Bilik Anggerik PKG Sungai Besar telah berlangsung Mesyuarat Pemimpin Pengakap PPM Sungai Besar.

Pada kali ini kehadiran amat menggalakkan kerana kesemua 25 pemimpin yang mewakili 25 buah sekolah di bawah PPM Sungai Besar telah hadir. Turut hadir ialah En. Fathulhanif bin Mohd Salleh wakil PPD Sabak Bernam dan Puan Zaharah Mat Arif (PPD Sabak Bernam) selaku Bendahari PPM Sungai Besar.

Antara perkara yang dibincangkan dalam perjumpaan inilah:

1. Berkaitan tentang pendaftaran keahlian tahun 2010. Pada tahun ini pendaftaran kembali mengikut prosidur lama di mana borang pendaftaran dihantar ke PPM Daerah. Jika tahun lepas pendaftaran dilakukan secara online. Hal ini banyak menimbulkan masalah.

2. Pasukan PPM Sungai Besar juga membuka kepada ahli pengakap yang ingin mengikuti Jambori Budaya Serumpun Malaysia Indonesia. Jambori ini akan berlangsung di Ujung Padang, Indonesia.

3.Di perjumpaan ini juga diperkenalkan Penolong-penolong Pesuruhjaya peringkat PPM Sungai Besar. Di samping itu satu Pasukan Latihan Daerah telah dibentuk bagi membantu pemimpin-pemimpin kumpulan melaksana aktiviti. Mereka akan membantu dari segi kepakaran dalam menjayakan aktiviti yang melibatkan penganugerahan lencana kepada ahli-ahli pengakap.

Semoga PPM Sungai Besar terus aktif menjalankan aktiviti samada di peringkat kumpulan mahupun di peringkat PPM Sungai Besar itu sendiri.

No comments: