Friday, March 5, 2010

Nostalgia...Teratak Riverview..Teruja

Kusyuk mendengar taklimat yang disampaikan oleh Kem Komandan.

26 Februari 2010 ( Jumaat ) Seramai 160 orang murid Tahun 6 diiringi 30 orang guru SK. Seri Makmur telah mengadakan aktiviti Perkhemahan Tahun 6 selama 3 hari 2 malam. Aktiviti ini diadakan di Teratak Riverview, Tanjung Malim, Perak.

Pada tahun ini aktiviti perkhemahan telah dijalankan pada awal tahun. Tidak seperti tahun-tahun yang lalu, di mana aktiviti perkhemahan dijalankan pada akhir tahun iaitu selepas peperiksaan UPSR.

Persiapan yang teliti dan rapi telah dilakukan oleh AJK Pelaksana, agar segala perancangan yang diatur dapat berjalan dengan licin dan teratur tanpa sebarang kecacatan yang boleh menimbulkan situasi yang tidak menyenangkan di belakang hari.
En. Rahimuddin bin Mohamad selaku Kem Komandan Perkhemahan memberi taklimat terakhir kepada murid-murid.

Murid-murid begitu teruja untuk pergi ke Teratak Riverview. Seawal 8.00 pagi, mereka telah berkumpul di tapak perhimpunan bersama ibu bapa masing-masing. Kelewatan ketibaan bas amat meresahkan mereka.
YB Abd Rahman Bakri Ahli Parlimen Sabak Bernam turut hadir meninjau ...sebelum kami berangkat ke Tanjung Malim.
Murid-murid beratur menuju ke arah bas yang baru tiba dari Teluk Intan...terlewat dari masa yang dijanjikan lebih kurang setengah jam.
Perjalanan dengan menaiki 4 buah bas mengambil masa lebih kurang 2 jam.
Pelajar lelaki singgah sembahyang Jumaat di Masjid Tanjung Malim manakala pelajar perempuan meneruskan perjalanan ke Teratak Riverview.

Trak pickup digunakan untuk mengangkut para pelajar dari jalan besar ke Teratak Riverview kerana keadaan jalan yang sempit, tidak boleh dimasuki oleh bas. Perjalanan masuk ke dalam mengambil masa belasan minit.
Murid-murid mendirikan khemah apabila sampai di Teratak Riverview dalam keadaan hujan renyai-renyai.

1 comment:

MM said...

heheh im da 1st comment.. best ke cikgu wt ctu??