Thursday, May 27, 2010

Majlis Prapersaraan Guru Besar SK Seri Makmur


27 Mei 2010 , Khamis - Hari ini telah berlangsung aktiviti Prapersaraan Guru Besar SK Seri Makmur. Sambutan ini diadakan di Dewan Seri Makmur. Acara bermula pada pukul 3.30 petang.

Program ini diadakan bagi memberi peluang kepada murid-murid tahap 1 bersua muka dengan Guru Besar yang bakal bersara untuk kali terakhir. Hal ini demikian, pada 31 Mei nanti apabila Majlis Persaraan Guru Besar diadakan semua murid Tahun 1 hingga Tahun 4 telah diberi kebenaran untuk tidak hadir ke sekolah.

Tentatif program dimulakan dengan bacaan doa yang diketuai oleh Ustaz Khozym Afif @ Arif. Kemudian diikuti oleh ucapan yang diraikan PN. Hajjah Sariah binti Sidek, Guru
Besar SK Seri Makmur.
Bacaan doa oleh Ustaz Khozym Afif

Pn. Hajjah Sariah menyampaikan ucapan

Selesai ucapan Guru Besar, persembahan daripada murid-murid tahun 3. Beberapa buah lagu telah didendangkan oleh murid-murid yang terlibat. Tertarik dengan gelagat murid-murid ini, Pn Guru Besar telah meminta agar persembahan ini juga turut dipertontonkan pada 31 Mei nanti.
Persembahan oleh murid-murid Tahun 3

Guru-guru dan murid-murid juga diberi peluang menyampaikan hadiah kepada Guru Besar. Hadiah bagi guru dan murid sesi petang terpaksa diberi pada hari ini bagi menjimatkan masa pada hari Isnin depan memandangkan jemputan yang agak ramai. Jadi sudah pasti sesi penyampaian hadiah akan mengambil masa yang lama.

Salah seorang guru menyampaikan hadiah

Setelah tamat sesi penyampaian hadiah...Dipertontonkan pula tayangan multimedia yang berkaitan dengan riwayat hidup Pn Hjh Sariah. Murid-murid begitu kagum dengan kebolehan Guru Besar mereka yang begitu aktif dalam bidang nyanyian dan lakonan sewaktu usia muda beliau.

Justeru itu, demi memenuhi permintaan...Guru Besar telah menyampaikan sebuah lagu sebagai ole-ole kepada semua warga SK Seri Makmur. Selesai menyanyikan lagu, murid-murid pun beratur untuk bersalaman dengan Guru Besar bagi menandakan berakhirnya Program Prapersaraan pada petang ini.

Pn. Hajjah Sariah menyampaikan sebuah lagu dituju khas kepada warga SK Seri Makmur.

Murid-murid bersalaman dengan Pn. Hjh Sariah

Jasamu tetap Dikenang...Semua warga SK Seri Makmur kagum dengan kepimpinanmu yang membawa sekolah ini ke mercu kecemerlangan.

No comments: