Monday, May 17, 2010

Sambutan Hari Guru Peringkat SK Seri Makmur


Sambutan Hari Guru Peringkat SK Seri Makmur telah diadakan pada 17 Mei 2010. Majlis dimulakan pada pukul 7.30 pagi dan berakhir pukul 1.50 tengah hari. Semua murid dari sesi pagi dan petang telah hadir pada sesi pagi.



Majlis dimulakan dengan majlis bacaan Surah Yasin di Dewan Seri Makmur. Majlis ini diketuai oleh Ustaz Baharudin bin Halit. Murid tahap 2 berada di dalam dewan manakala murid tahap satu ditempatkan di khemah yang di sediakan di tapak perhimpunan.

Adik Mohd Nazril Fitri memberi hadiah kepada Cikgu Mohd Rafi.

Acara penyampaian hadiah oleh murid-murid kepada guru-guru telah diadakan selepas selesai majlis bacaan Surah Yasin.

GPK Kokurikulum En. Mohd Aini dan GPK Kurikulum Tn. Hj. Mohd Multazam Khir bersaing untuk menamatkan acara menggolek tayar motorsikal.

Acara sukaneka telah dijalankan di padang SK Seri Makmur. Guru lelaki membuat satu kumpulan manakala guru perempuan pula bermain dalam kumpulan guru perempuan. Antara acara dilakukan oleh guru lelaki ialah memasukkan gelung rotan ke dalam skital, menggolek tayar motorsikal, menimang bola takraw dan memukul bola hoki.

Murid-murid lelaki ceria sambil menikmati aiskrim.


Pada waktu rehat, guru-guru mengedarkan aiskrim kepada setiap murid dan guru. Lebih kurang 1500 kon aiskrim telah diedarkan dan dinikmati bersama antara guru dan murid.


Guru menyanyikan lagu Guru Malaysia dan lagu tema Guru Pembina Negara Bangsa

Acara dewan diteruskan selepas rehat. Lagu Guru Malaysia dan lagu tema Hari Guru telah diketuai oleh koir yang dibentuk oleh guru-guru Kelas Pendidikan Khas. Tarian Endang telah turut dipersembahkan oleh para pelajar dari kelas pendidikan khas.

Guru-guru di bawah khemah untuk menikmati jamuan yang ditaja oleh PIBG.

Pada sebelah tengah hari, selepas selesai acara Sambutan Hari Guru yang dikendalikan oleh pihak sekolah, guru-guru telah diraikan pula oleh AJK PIBG SK Seri Makmur. Satu jamuan makan tengah hari telah diadakan di dalam khemah yang disediakan oleh PIBG.

Para pentadbir sedang memotong kek pemberian YB Noriah, YB Mohd Khir Toyo dan Bank Rakyat. Dari kiri En. Mohd Aini, GPK Kokurikulum, Tn Hj Mohd Multazam Khair, GPK Kurikulum, En. Mohd Aziz, GPK Pendidikan Khas, Pn Hjh Sariah, Guru Besar, Pn Hjh Noraini, GPK HEM dan Pn Hjh Nor Ayezati, GPK Petang.

Sebanyak 5 biji kek telah disumbangkan oleh Pn. Hajjah Sariah iaitu Guru Besar SK Seri Makmur bagi meraikan guru-guru yang lahir pada bulan Januari, Februari, Mac, April dan Mei. Tiga biji kek juga telah disumbangkan oleh masing-masing daripada YB Puan Hajjah Noriah binti Kasnon, Ahli Parlimen Sungai Besar, YB Dato' Seri Haji Mohd Khir bin Toyo ADUN Sungai Panjang dan sebiji lagi kek telah dihadiahkan oleh Bank Rakyat Cawangan Sungai Besar.

Pn Siti Aisyah menerima cenderamata daripada En. Halim Masri, YDP PIBG SK Seri Makmur.
En. Azman menerima cenderamata daripada YDP PIBG

PIBG juga telah menyumbangkan hadiah kepada dua orang guru yang berkhidmat dengan cemerlang di SK Seri Makmur. Pn. Siti Aisyah binti Sariaat telah dipilih oleh PIBG bagi ketegori perempuan manakala bagi kategori lelaki pula jatuh kepada En. Azman bin Ishak.

No comments: