Saturday, May 22, 2010

Sambutan Hari Guru Peringkat Daerah Sabak Bernam

Sambutan Hari Guru bagi Daerah Sabak Bernam telah diadakan pada 22 Mei 2010 (Sabtu) di Dewan Seri Bernam, Sungai Besar, Selangor. Majlis yang bermula pada pukul 9 pagi itu dimulakan dengan ikrar guru dan diikuti oleh nyanyian lagu 'Guru Malaysia' dan 'lagu tema 'Guru Pembina Negara bangsa' oleh kumpulan Koir Guru-guru Daerah Sabak Bernam di bawah bimbingan En. Shamsi Seri.

Selepas itu, majlis diteruskan dengan persembahan selingan yang berupa nyanyian solo oleh seorang murid dari kelas pendidikan khas intergrasi SK Seri Makmur iaitu adik Mohd Amirul Hakeem bin Azmani, tarian Endang juga dipersembahkan oleh murid-murid pendidikan khas intergrasi dari SK Seri Makmur dan diikuti nyanyian solo oleh Cikgu Mohd Jamaluddin dari SK Sungai Nibung.

Selepas ucapan oleh Pegawai Pendidikan Daerah iaitu Pn Hjh Samsiah binti Dato' Hj Jamaluddin telah berlansung ucapan perasmian oleh YB Pn Hjh Noriah binti Kasnon, Timbalan Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, merangkap Ahli Parlimen Sungai Besar.

Seterusnya penyampaian anugerah kepada guru-guru yang terpilih. Antara anugerah tersebut ialah:

Anugerah Guru Inovatif yang diberi kepada:
1. En. Mohd Nor bin Kapi dari SK Simpang 4, Bagan Nakhoda Omar, Sungai Ayer Tawar
2. En. Zulhakim bin Munjari dari SMK Dato' Mustafa, Panjang, Sekinchan
3. Pn. Suhaili binti Abdul Rashid dari SK Bagan Terap, Sungai Besar
4. Pn. Seri Rayasti binti Tujad dari SK Khir Johari, Sabak Bernam
5. En. Fadzli bin Panut @ Sepa'at dari SMK Sungai Besar, Sungai Besar

Bagi kategori Pemimpin Dalam Teknologi dan Maklumat dianugerahkan kepada Pn. Hjh Salehar binti Yaakop. Peengetua Kanan SMK Ungku Aziz, Sabak Bernam.Diikuti oleh En. Mohamad bin Asmara dari SK Sungai Limau, Sungai Besar dan En. Azmi bin Ramli dari SMK Dato' Mustafa, Pasir Panjang, Sekinchan.

kemuncak Majlis Sambutan Hari Guru ini ialah anugerah kepada Tokoh Guru bagi Daerah Sabak Bernam. Dua orang bekas guru telah dipilih pada tahun ini di atas sumbangan cemerlang mereka.

Bagi kategori perempuan, tokoh guru telah disandang oleh Pn. Hjh Wahida binti Abdullah. Beliau yang dilahirkan pada 1 Ogos 1953 adalah berasal dari Pasir Mas, Kelantan dan kini menetap di Taman Desa Indah, Sungai Besar.

Bagi kategori lelaki pula, tokoh guru telah disandang oleh Tn Haji Naziz @ Abd Aziz bin Hj Mustafa. Beliau dilahirkan di Tebuk Pulai, Sabak Bernam dan kini menatap di Seksyen 20 Shah Alam, Selangor.

Majlis yang berjalan lancar itu telah berakhir pada pukul 11.50 pagi.

No comments: